uit Zweeuudeennn - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu uit Zweeuudeennn - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

uit Zweeuudeennn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

03 September 2008 | Zweden, Uppsala

Oftewel, ik ben in Zweden aangekomen afgelopen maandag. Normaal sms ik wel ff naar huis dat ik ben aangekomen, maar dat was ik vergeten hihihi. Het thuisfront smste mij al met de vraag waarbenjij.nu?

Maar goed, heb mij de afgelopen dagen dus prima vermaakt. De treinreis naar Eindhoven en de vliegrit naar Skavsta, plaats 100 km onder Stockholm, gingen soepel. Weerzien met Suzan was ook mooi. De afgelopen dagen vooral samen door gebracht en op stap geweest. We wilden om 21.00 uur weg, maar doordat ik mijn fietssleutel kwijt was, konden we pas weg om 21.30 (heb al klappen gehad van Suzan).
Op stap gaan is hier echt tof. Je duikt tegen een uur of 9 de studentenkroeg in en je drinkt wat bier met Zweedse lui. Ze hebben in de kroeg hier meer dan 100 soorten bier... mmm jammie jammie, lekker uitproberen. De Zweden blijken ook van zingen te houden. De hele avond werden er Zweedse liedjes gezongen die ik niet kende, tot het moment kwam dat ik een Zweeds lied kende..... Een lied van pippi Langkous, die op de boot zit naar Takatoeka land. Wooowwwwww, wat een leuk lied. Ze hebben het lied een aantal keren voor mij moeten zingen..... Pippi, ja het blijft leuk.

Ook heb ik gister weer ff 10 km hardgelopen door de mooie Zweede natuur hier. Heerlijk hardlopen hier. Toen ik weer thuis kwam zweette ik amper (Goede conditie of gewoon lekker hardloopweer?). Komende zaterdag start ik dus om 16.45 uur om de 21,098 meter af te leggen. Ik hoop een tijd te halen tussen de 1 uur 40 en 1 uur 50. Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat deze tijd voor mij haalbaar moet zijn. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.

Komende zondag vertrek ik om 19.50 uur, met een tussenlanding in Riga, naar Tbilisi. Hier kom ik midden in de nacht om 03,10 uur aan.
De situatie in Georgie is dusdanig verbeterd dat het reizen naar de hoofdstad veilig is. Het reisadvies naar Georgie is momenteel; Alle niet-essentiële reizen naar Georgië, met uitzondering van de hoofdstad Tblisi, worden ontraden.
Op politiek niveau rommelt het nog wel, maar wat een goed teken is, is dat de EU Rusland geen sancties heeft opgelegd voor de oorlog. Dit komt de rust wel ten goede. Ook kwam vandaag in het nieuws dat Georgie tijdens de korte oorlog clusterbommen heeft gebruikt tijdens de Russen. Ach jah, het Georgbische leger zijn ook geen lievertjes denk ik.
Mocht de situatie weer verslechteren, dan cancel ik uiteraard mijn vlucht naar Georgie. De jongen waarbij ik zou verblijven in Tbilisi, heb ik sinds de oorlog begonnen is, nog nog niet te pakken kunnen krijgen. Hij adviseerde mij een paar week geleden om de vlucht naar Tbilisi te cancelen vanwege de oorlog. Maar omdat de situatie nu dus is veranderd, is het reizen naar de hoofdstad wel weer veilig.

Komende dagen ga ik mij verder voorbereiden op de halve marathon, een hotel regelen in Dubai mij meer inlezen over het leven in Nepal en Tibet en nog genieten van het mooie Zweedse leven hier...

Bedankt nog voor jullie reacties, leuk om te lezen....

Mochten jullie niks meer van mij horen de komende tijd, dan ben ik tijdens de halve marathon in het asfalt gezakt. Ik probeer nog wel ff een berichtje te plaatsen, voordat ik naar Georgie vertrek.
Oftewel, wordt nog vervolgd, Ik heb er, met het gezonde verstand, in ieder gaval erg veel zin in......

Groetjessss
Gerjan

  • 03 September 2008 - 21:07

    Michiel Het Ruimdier:

    Moeke Mo,
    wat leuk om wat van jou te lezen, doet me deugt! ik volg jou op de voet!!
    zou alleen graag wat foto's zien ter ondersteuning van het verhaal...
    succes zaterdag, ik zal aan je denken terwijl ik de eerste 3 punten voor TKB veiligstel!
    gruBen!

  • 04 September 2008 - 16:59

    Alke:

    Gerjan, ik vind het nu al mooi om je belevenissen te lezen!

    Je staat al bij mijn favorieten ;)

    Zet hem op zaterdag!
    Groetjes

  • 05 September 2008 - 16:05

    Mariëtte En Dennis:

    He,

    Alles ok daar? Hier wel.
    We wensen je heel veel succes morgen Marathon.
    Ik hoop voor je
    een goede tijdstip binnen.

    Hou je haakse, Gerrie Mo.

    Bye Bye


  • 05 September 2008 - 18:50

    Hilde:

    Hoi Gerjan,
    Loop ze, morgen! Gaat vast lukken met die 1 uur 40 (of 1.50)!!
    Reis je vanuit Tblisi meteen door? of heb je toch nog even tijd om die jongen te ontmoeten, als je hem kan bereiken?
    Hoe dan ook, veel succes met lopen & vliegen!
    Groetjes, Hilde

  • 06 September 2008 - 08:21

    Suzan:

    Je bent ook mijn favoriet =) Veel succes vandaag, rolstoel kan geregeld worden voor transport terug. 21 km is ook een pokkeeind!! Liefs

  • 06 September 2008 - 10:13

    Margot:

    Ha Gerjan, veel succes vanmiddag!! Het gaat je vast lukken. Verder natuurlijk heel veel plezier en we zwaaien daar in de himalaya wel een keer naar elkaar :)

    Ik beloof niet dat ik al je verhalen ga volgen maar bij terugkomst lees ik ze zeker,

    Groetjes Margot!

  • 06 September 2008 - 10:25

    Loes:

    Succes straks!!!

    Groetjessss Loes

  • 06 September 2008 - 13:23

    Andries:

    Gerrie Mo,

    Grc-Achilles 1894 0-3, een onnodige nederlaag. Grc speelde de gehele 1e helft beter dan Achilles maar miste stootkracht voorin. De 2e helft was begon ook nog prima totdat Achilles geheel onverwachts op voorsprong kwam. We probeerden op gelijke hoogte te komen maar achterin had Achilles de zaakjes goed voor elkaar. Uiteindelijk 0-3 verlies. Achilles heeft 3 kansen gehad en ze allemaal benut. Stukje effectiviteit die bij GRC ontbrak. Volgende wedstrijd is woensdag uit tegen WVV om 18.45. Johan Derksen groet uw vanuit het mooie Groningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerjan

Afgelopen juli heb ik mijn HBO ALO studie (binnen 2 jaar uiteraard) gehaald. Daarom vond ik het weer tijd worden voor een uitdagende reis. Op 1 september vertrek ik naar Zweden naar mijn vriendin en ga ik de halve marathon van Stockholm rennen. Daarna via Georgie, Dubai naar Nepal waar ik een maand in een weeshuis vrijwilligerswerk ga doen. Ik ga er sport en spel geven aan weeskinderen. Vervolgens naar Tibet, Engeland en ik eindig weer in het mooie Zweden hihihi....

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 6617

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: