I love Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu I love Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

I love Tallin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

02 Oktober 2008 | Estland, Tallinn

Halllooo

Jeetje....wat is Tallin mooi zeg.

Woensdag heel vroeg eerst nog heel even rond gelopen in Helsinki. Daarna op de boot gestapt naar tallin. Tegen de ochtend aangekomen. Jeetje wat is tallin mooi zeg. Het ouder gedeelte van de stad bestaat uit allermaal kleine straatjes. Een beetje zoals het oude gedeelte van Stockholm, maar dan veel groter. Weer veel kerken en kathedralen bezocht. Blijf het mooi vinden. Ook nog een kerk beklommen waarbij ik uitzicht had over heel Tallin. ik dacht, ik ben gezond en sportief, ik sla telkens een trede over. mmzzzz totdat de man met de hamer langs kwam en ik nog maar halverwege was. Aan de top was het erg mooi. en had je mooi uitzicht over Tallin en de rest van Estland. Smiddags nog rondgelopen in het centrum. Ik kan wel merken dat Estldn al meer Russisch is. De taal klinkt Russisch en niet iedereen spreekt even goed engels. Savonds op de boot gestapt richting Stockholm waar ik nu op zit.

Er zijn ook veel Finnen trouwens in tallin. Die gaan ff op en neer naar estaldn om goedkoop inkopen te dopen en goedkoop alcohol te halen.

Een cruiseschip blijft prachtig. Zo ontzettend groot niet normaal. herb gisteravond 4 uur lang in de concert zaal gezeten met een biertje en wat borrelnootjes en heerlijk luisteren naar muziek. Echt fantastisch.

Het reizen zit er nu wel een beetje op. Eind oktober nog even naar Engeland en dan zie ik wel weer verder.

Ik moet nu stoppen...

De toedelssssss

  • 02 Oktober 2008 - 11:17

    Hilde:

    Ha die Gerjan! NOg gefeliciteerd met je verjaardag. Ik dacht er wel aan, maar aldoor op het verkeerde moment, zoals in de trein van/naar Utrecht bijvoorbeeld — dar bestaan mijn reizen op dit moment uit. HOe kwam je zo ineens bij Helsinki, en Tallin? Had je daar ook nog kennissen zitten uit de Amerikaanse tijd of zo? Moet alweer gaan,'t werk roept. Het gras ook (nee hoor,grapje; volgend jaar weer). Nog een fijne tijd en alvast groetjes aan Suzan, ook al ken ik haar nog niet!

  • 02 Oktober 2008 - 11:41

    Mam En Pap:

    tot zondag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerjan

Afgelopen juli heb ik mijn HBO ALO studie (binnen 2 jaar uiteraard) gehaald. Daarom vond ik het weer tijd worden voor een uitdagende reis. Op 1 september vertrek ik naar Zweden naar mijn vriendin en ga ik de halve marathon van Stockholm rennen. Daarna via Georgie, Dubai naar Nepal waar ik een maand in een weeshuis vrijwilligerswerk ga doen. Ik ga er sport en spel geven aan weeskinderen. Vervolgens naar Tibet, Engeland en ik eindig weer in het mooie Zweden hihihi....

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7038

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: