I love Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu I love Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

I love Tallin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

02 Oktober 2008 | Estland, Tallinn

Halllooo

Jeetje....wat is Tallin mooi zeg.

Woensdag heel vroeg eerst nog heel even rond gelopen in Helsinki. Daarna op de boot gestapt naar tallin. Tegen de ochtend aangekomen. Jeetje wat is tallin mooi zeg. Het ouder gedeelte van de stad bestaat uit allermaal kleine straatjes. Een beetje zoals het oude gedeelte van Stockholm, maar dan veel groter. Weer veel kerken en kathedralen bezocht. Blijf het mooi vinden. Ook nog een kerk beklommen waarbij ik uitzicht had over heel Tallin. ik dacht, ik ben gezond en sportief, ik sla telkens een trede over. mmzzzz totdat de man met de hamer langs kwam en ik nog maar halverwege was. Aan de top was het erg mooi. en had je mooi uitzicht over Tallin en de rest van Estland. Smiddags nog rondgelopen in het centrum. Ik kan wel merken dat Estldn al meer Russisch is. De taal klinkt Russisch en niet iedereen spreekt even goed engels. Savonds op de boot gestapt richting Stockholm waar ik nu op zit.

Er zijn ook veel Finnen trouwens in tallin. Die gaan ff op en neer naar estaldn om goedkoop inkopen te dopen en goedkoop alcohol te halen.

Een cruiseschip blijft prachtig. Zo ontzettend groot niet normaal. herb gisteravond 4 uur lang in de concert zaal gezeten met een biertje en wat borrelnootjes en heerlijk luisteren naar muziek. Echt fantastisch.

Het reizen zit er nu wel een beetje op. Eind oktober nog even naar Engeland en dan zie ik wel weer verder.

Ik moet nu stoppen...

De toedelssssss

• 02 Oktober 2008 - 11:17

Hilde:

Ha die Gerjan! NOg gefeliciteerd met je verjaardag. Ik dacht er wel aan, maar aldoor op het verkeerde moment, zoals in de trein van/naar Utrecht bijvoorbeeld — dar bestaan mijn reizen op dit moment uit. HOe kwam je zo ineens bij Helsinki, en Tallin? Had je daar ook nog kennissen zitten uit de Amerikaanse tijd of zo? Moet alweer gaan,'t werk roept. Het gras ook (nee hoor,grapje; volgend jaar weer). Nog een fijne tijd en alvast groetjes aan Suzan, ook al ken ik haar nog niet!

• 02 Oktober 2008 - 11:41

Mam En Pap: