Nepal en Tibet... het blijft een droom - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu Nepal en Tibet... het blijft een droom - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

Nepal en Tibet... het blijft een droom

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

13 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo vriendjes en vriendinnetjes

En de reis zit er bijna op. Ik ga Nepal niet binnen. De gebieden die ik ga bezoeken schijnen niet veilig genoeg te zijn. heb mail gekregen uit nepal dat er gezuer begint te komen. Dat betekend dus ook geen Tibet ....#$^&**^%$ shitzooi. Had ik me zo op verheugd. Mn ma heeft buitenlandse zaken nog opgebeld in Nederland en zij adviseerdern ook om Nepal niet binnen te gaan. Terwijl het reisadvies voordat ik weg ging nog wel oke was. Heb geen zin om weer een land binnen te gaan met gezeik. Tbilisi wads leuk voor 2 dagen, maar was ook wel weer blij dat ik weg kon.
Voordeel ik dat ik kan blijven dromen over Nepal en tibet.Maar baal er wel van. Had me op en top voorbereid.

In Tbilisi heb ik me nog prima vermaakt.
Savonds hadden we feest bij zaza thuis. Hij had een heleboel vrienden uit Tbilisi uitgenodig. De moeder, en oma hadden al het eten en drineken geregeld. Drinken?? jaaaaaa....Wodkaaaa en ander sterk spul. Halleluja wat kunnen die lui zuipen zeg. Aangezien dit pas mijn eerst dag was en nogal onder de indruk was van alles, kon ik niet heel veel hebben. Heb 2 glaasjes wodka gehad. Vond ik ik wel voldoende. Er wordt ook de hele avond getoast op alles en iedereen; op de familie, tot de toekomst van georgie, tot op de liefde. Erg mooi.
Ze spreken hier heel heel slecht engels, op dat van Zaza en die vriend na. Het enige wat iedereen kent is "Fuck all you", waarmee de Russen worden uitgescholden. Iedereen HAAT de Russen hier.
Op tijd naar bed gegaan, ik was aardig kapot. Volgende dag door 2 vrienden van Zaz naar het vliegveld tegen. We kwamen telkens oorlogspelotons tegen. Ik was toch blij dat ik weer weg ging. Ook helikopters enzo. Als er een helikopter over vloog, schrok iedereen zich lam, ze denken dat de Russen dan weer komen.
Maar goed, veilig en al op het vliegveld, met in het vooruitzicht een propellorvlucht met Azerbijan airways naar Baku. gutogut, heel prettig stapte ik niet het vliegtuig in, had verhalen gehoord dat piloten nogal rare landingen en apart kunnen opstijgen. Alles verliep eigenlijk soepel, behalve dat de landingsbaan van Tbilisi aan vervanging toe is en dat bij het opstijgen de ventilator gedeelte boven je hoofd begon te kraken.

In baku overstappen, gutogut, mooie ervaring weer. Mn ticket werd afgepakt an 10 minuten voor mn vlucht weer terug gegeven. tis goed gekomen. Verder met iemand uit Kazachstaan gepraat die totaal geen Engels kon. Heb hem fotos van mij uit Nederland laten zien. Vond ie zooo mooi. In het vliegtuig gezellig naast een man gezeten die de koran achterstevoren las en op een gegeven moment hard begon te zingen, achter mij een vrouw met een boerka. vermaak me altijd wel. Speel kruis en nulletje tegen mezelf (waarbij nuletje vaker wint).

In Dubai weer de halve marathon gelopen, nu de halve marathon van vliegveld Dubai. Wat gruwelijk groot hier zeg.
Opgepikt door de hostel pick up service en naar het hostel toe. Ik zit niet in Dubai zelf maar in Al Sharjah, een stad wat vastgeplakt is aan Dubai.

Gisteren wat rond gelopen in Al Sharjah. Echt alleen maar pakistanen en Indianen hier. Geen toerist, op Gerrie mo, te bekennen. Heerlijk rondlopen. Gister avond de bus naar Dubai centrum gepakt. Zag er prima uit allemaal. Van het super schone centrum to de wijken erbuiten, waar ook rotzooi ligt en het een wirwar is van markten enzo. Mooi om te zien.

En een hitte..wowwwwwwww 40 graden met zand. Sochtend om 8.30 lopen ze hier al met paraplus tegen de zon.

Vanmiddag en vanavond ga ik een woestijntocht maken. Gaat echt prachtig worden.

Oftewel: heb het gruwelijk goed naar mijn zin, maar moet morgen of overmorgen dus terug naar Nederland. Ook was ik van in plaats van nepal nog naar Australie te gaan, maar kan dat niet zo regelen met betaalbare vliegtickets en visa.

Ik hoorde dat er ook bommen in Delhi zijn ontploft, waar Margot, vriendin van Suzan heen gaat. Gaat lekker allemaal.

Ik ga eind oktober nog wel naar Engeland voor 1,5 tot 2 week. Toch nog ff weg.

De groetjesssssssssssss


  • 14 September 2008 - 06:45

    Mam En Pap:

    geniet van je woestijtocht en we zien je wel weer verschijnen

  • 14 September 2008 - 08:25

    Hilde:

    Gerjan, wat een dikke vette oneerlijke pech!!! Ik zet net de pc aan om nog eens op de site van je weeshuis in Nepal te kijken, of het misschien toch zo 'afgelegen' ligt dat je toch besluit er heen te gaan (??) en nou lees ik dus dat je er vanaf moet zien.Wat zal je verschikkelijk balen!!! Verstandig is het wel natuurlijk (en had ik niet ergens gelezen dat je heel veel verstand hebt?)maar dit is toch wel het laatste waar je op zit te wachten.
    Nu eerst maar héél veel plezier in Dubai en daarna, helaas voor jou,tot gauw!

  • 14 September 2008 - 11:18

    Margot:

    hmm... tja... t zit niet helemaal mee... over 1,5 uur vertrek ik richting schiphol waarvan ik vanacht naar Delhi vlieg... Gelukkig blijf ik er maar 1 nachtje, dus gok t er maar op...

    Gerjan, sterkte, wel balen allemaal.

    Hopelijk kun je binnenkort toch ook nog genoeg moois van de wereld zien,

    Liefs margot

  • 14 September 2008 - 11:38

    Ellen:

    Jammer dat het allemaal mis loopt..... hopen dat het een keer rustiger wordt dat je alsnog kunt gaan...

    Moet je nu maar een extra tripje naar zweden maken...

    Geniet er nog even van!!

    JODELS!

  • 14 September 2008 - 13:21

    Suzan:

    Ook amsterdam kan heel mooi zijn.....wat een gedonder zeg! Ik spreek je snel... liefs!

  • 14 September 2008 - 14:25

    Bart &Jeanne:

    Gerjan, zonde
    maar wanneer je echt wilt zullen je dromen vast nog een keer uitkomen...........
    geniet nog even en daarna gewoon weer nieuwe plannen maken

  • 14 September 2008 - 16:04

    Joyce:

    hee gerjan!

    das even iets heel anders dan in de planning.. balen.. straks maar weer nieuwe plannen maken. geniet iig nog even van je reis, en tot binnenkort dan weer. groetjes vanuit zwolle

  • 14 September 2008 - 16:38

    Karolien En Aalrik:

    Vier je je verjaardag nu toch in Nederland i.p.v.in Nepal? Jammer toch dat je niet kunt gaan en staan waar je wilt.

  • 17 September 2008 - 13:23

    Carlijn Vd B:

    hallo Gerjan, leuk om jouw verhalen zo te lezen, wel balen dat je je reis niet voort kunt zetten zeg! Ik hoop dat je toch een mooie reis hebt gehad, al was ie korter dan gepland...
    Ik vertrek in oktober voor 8 weken naar Suriname, heb de smaak ook te pakken gekregen na Indo.
    Wie weet tot mails!
    groetjes carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerjan

Afgelopen juli heb ik mijn HBO ALO studie (binnen 2 jaar uiteraard) gehaald. Daarom vond ik het weer tijd worden voor een uitdagende reis. Op 1 september vertrek ik naar Zweden naar mijn vriendin en ga ik de halve marathon van Stockholm rennen. Daarna via Georgie, Dubai naar Nepal waar ik een maand in een weeshuis vrijwilligerswerk ga doen. Ik ga er sport en spel geven aan weeskinderen. Vervolgens naar Tibet, Engeland en ik eindig weer in het mooie Zweden hihihi....

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 6570

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: