Reis naar Georgie verplaatst.... - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu Reis naar Georgie verplaatst.... - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

Reis naar Georgie verplaatst....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

08 September 2008 | Zweden, Uppsala

Hallo iedereen,

Zoals sommigen van jullie al weten, zit ik nog steeds in Zweden. Ik kreeg afgelopen vrijdag bericht van die Georgische vriend van mij, die nu in Amerika zit, dat zijn broer, die mij zou rondleiden in Tbilisi, nooit in Georgie is aangekomen. Vlak voor de oorlog was hij nog in Turkije en wilde hij naar Georgie met de bus. Maar doordat de oorlog uitbrak, kwam hij Georgie niet binnen. Nu had ik dus niemand die mij zou opvangen in dit curieuze land. Ook melde die vriend van mij dat zelfs Tbilisi nog steeds onveilig is.
Omdat ik gelukkig heel veel verstand heb, heb ik besloten om de reis te verzetten. Ik vertrek nu woensdag naar Georgie, waar ik midden in de nacht aankom. Wie mij ophaalt is dus nog onbekend. Die vriend van mij probeerde nog iemand te regelen. Vrijdagmiddag vertrek ik al weer uit Tbilisi, op weg naar het veilige Dubai.
De berichten zijn nog wel positief die uit Georgie komen. Ik ben benieuwd wat voor sfeer er in Tbilisi hangt. Ook hoop ik nog wel iets te zien van de stad. Ben wel goed voorbereid )hopelijk) mocht het weer misgaan. Ik weet alle plaatsnamen in Georgie en waar de Russen zich nog bevinden. Ik ken het adres van de Nederlandse ambassade, treinreizen- en tijden naar Azerbijan uit mijn hoofd voor het geval het mis mocht gaan. Ook heb ik de Georgische ambassade in Nederland en georgie gemeld dat naar Georgie ga.
Ik heb er wel zin in om heen te gaan, maar vind het wel heel spannend eigenlijk. Ik ga er vanuit dat het goed gaat.

ennnnnnnnnnnnnn afgelopen zaterdag de halve marathon van Stockholm gerend. Ging zo fantastisch lekker. Heb een tijd van 1 uur en precies 41 minuten neergezet. Wel netjes.
De aankomst in Stockholm was wel ff minder. Het regende namelijk kei en kei hard. Dit bleef de hele dag eigenlijk zo. Toen ik verder Stockholm in liep, was er een demonstratie (zie foto) van allerlei Georgische mensen tegen de Russen. Ik dacht shit, ik moet nog naar Georgie. Even later liep ik verder, en zag ik iemand met een shirt lopen met `Free Tibet`, ik dacht van, shit, ik wil ook nog naar Tibet. Lekker allemaal. Maar gaat goed komen.

De start van de halve marathon was dus koud, heel koud. Ik was bevroren van de regen. Maar het lopen ging heerlijk. Heb mooi op schema gelopen en kon na 15 KM versnellen. Dit heb ik kunnen volhouden tot de finish.
Owjah, er liep ook nog iemand de halve marathon op blote voeten. Ik moest echt heel even in mijn ogen wrijven, maar had het toch goed gezien. De halve marathon op blote voeten, wordt dat mijn volgende hardloopdoelstelling? Volgens Suzan moest ik de volgende keer de halve marathon achterste voren op 1 been met blote voeten rennen. Ik zal gaan oefenen.
Wat ik zeker wel wil doen is de hele marathon rennen. Wordt de doelstelling van volgend jaar!

Ook hier in Uppsala nog alles kids. Al 2 keer de band van de fiets van Suzan geplakt (laat mn pa het niet lezen) en suuz mede gedeeld dat ie ieder half uur weer opgepompt moest worden. mmmzz...totdat ik er achter kwam dat er een spijker ergens in de band zat...mmmzzz. Nouw jah, mooi verhaal......

Het volgende berichtje komt hopelijk uit Tbilisi....

Zie bijgevoegde fotos trouwens...

Tot de volgende keer..........

Gerjan


  • 08 September 2008 - 18:07

    Staelens:

    Goeie tijd Gerrie! ik zie hier de nieuwe Kamiel Maase ;)

  • 08 September 2008 - 21:37

    Suzan:

    Band nog hard...sowieso....stiekem ben ik wel naar de fietsenmaker geweest, gewoon voor je zelfvertrouwen =) hihi. Mooi gelopen ook, maar niet binnengekomen?! Jammer hoor ==) liefs suusz

  • 09 September 2008 - 07:17

    Gerjan:

    Owjah....ik ben mijn chip na 15 KM verloren. Hierdoor heb ik geen officiele eindtijd, maar gelukkig heb ik zelf de tijd bij gehouden. Dus Suuz....geloof me...ik ben een eerlijke jongen....

  • 10 September 2008 - 08:27

    Janny:

    veel plezier

  • 10 September 2008 - 14:12

    Emiel:

    Ha Moeke!
    1.41 mooie tijd jongen net zo snel als je grote voorbeeld, ben trots op je:p

    Vandaag mooi dagje op de airport, Rienk is met een braadslee tegen een motor aangereden en het vliegtuig had anderhalf uur vertraging daardoor, wij lachen!!

    Succes in Georgië jongen çiao

  • 10 September 2008 - 22:16

    Barti:

    Mo Halve (Gare)Schlemiel en Keniaan!
    Wat n halve verhalen toch weer, geweldig! Ben half zo blij dat het goed met je gaat en hoop dat half Georgiè je warmpjes zal ontvangen! Hebben ze daar wel halve laiters bier en halve appels? Nou, halve Moeke, veel succes verder in oorlogstijd, ben blij je gekend te hebben!! Oja, die HALVE marathon loop ik altijd bij BQ in het veld, 90 min....
    Kusje

  • 11 September 2008 - 09:17

    Andries:

    Mo gerrie,

    Het eerste punt is een feit. 2-2 tegen Wvv D1. Zwaar bevochten punt mag ik wel zeggen. We kwamen op 1-0 voor en daarna werd het al snel weer 1-1 door een snelle counter. Wvv was een erg fysieke ploeg waar we veel moeite mee hadden. Als je keek naar het voetballende gedeelte kan ik niet anders dan concluderen dat dit nog ondermaats is. 1-2 Wvv een houdbare bal voor Jonathan dacht iedereen maar helaas zat ie er wel in. Daarna vol op de aanval gespeeld, Sander S kwam via rechts in het 16meter gebied en werd gehaakt. Terechte Penalty. Anti scoort penalty en zo spelen we 2-2 Gerrie. Hoe is het in Georgie??

    Groeten Kooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerjan

Afgelopen juli heb ik mijn HBO ALO studie (binnen 2 jaar uiteraard) gehaald. Daarom vond ik het weer tijd worden voor een uitdagende reis. Op 1 september vertrek ik naar Zweden naar mijn vriendin en ga ik de halve marathon van Stockholm rennen. Daarna via Georgie, Dubai naar Nepal waar ik een maand in een weeshuis vrijwilligerswerk ga doen. Ik ga er sport en spel geven aan weeskinderen. Vervolgens naar Tibet, Engeland en ik eindig weer in het mooie Zweden hihihi....

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 6575

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: