oeeeefff de oorlog - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu oeeeefff de oorlog - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Gerjan Ramaker - WaarBenJij.nu

oeeeefff de oorlog

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

18 Augustus 2008 | Nederland, Groningen

De reis was tot in de puntjes geregeld. Maar door de oorlog in Georgie kan het zijn dat mijn reis veranderd word.
De reis begint op 1 september.Ik vertrek vanaf eindhoven naar Zweden waar mijn vriendin woont. Daar blijf ik een week en ren/loop/kruip/rolstoelend ik de halve marathon op zaterdag 6 september.
Vervolgens vertrek ik op zondag 7 september, vanaf stockholm, via Riga, naar de hoofdstad van Georgie, Tbilisi. Daar wordt ik op gepikt door de broer van een vriend van mij. Deze lui ken ik doordat ik met die jongen samengewerkt heb op het summercamp in Amerika. De jongen, Zaza, laat mij de hoofdstad Tbilisi en de omgeving zien. Ik slaap bij zijn familie thuis. Heerlijk geregeld toch...! Totdat er oorlog kwam......

Daarna vlieg ik op vrijdag 12 september door, met de beste maatschappij Azerbijan Airways, naar Dubai. Hiet zal ik enkele dagen verblijven in een 7 sterren hotel voor ongeveer 19.765 euro. Klein bedrag, maar dan heb je ook wat (zwembad en roomservice enzo).
Op maandag 15 september vlieg ik met Ethiad Airways, jaja, door naar Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Hier wordt ik opgepikt en krijg ik een tour door de hoofdstad. Vervolgens neem ik de bus naar Pokhara waar ik een maand vrijwilligerswerk ga doen in een weeshuis. Ik ga er sport en spel geven aan kinderen.
Rond 20 oktober ben ik, zoals het nu lijkt, weer in de hoofdstad waarna ik na Tibet zal gaan. Hoe ik dit allemaal ga plannen wordt nog bekend. Zeker is dat ik eind oktober / begin november terug vlieg en een paar dagen blijf hangen in Eastbourne, Engeland, waar een vriend van mij woont. Ik hoop nog een wedstrijd van zijn club, Tottenham Hutspot mee te maken.

Leukkkkkkeeee plannen. Maar door de oorlog in Georgie zijn er nu enige veranderingen in de plannen gekomen. Mocht de oorlog zich door zetten, dan laat ik Georgie schieten en vlieg ik meteen door naar dubai (als dat tenminste te regelen is met de curieuze vlietuigmaatschappijen).

Oftewel wordt nog vervolg...

latertz

  • 24 Augustus 2008 - 18:10

    Egge Knol:

    Bofkont !!!
    Ziet er allemaal goed uit. (op de toestant in Georgië na )Ik wens je veel plezier en sterkte.

  • 24 Augustus 2008 - 21:13

    Ton:

    Naar Zweden voorbereiden op je vakantie.....! volgens mij is Zweden vermoeiend...! leuke vooruitzichten allemaal.

  • 25 Augustus 2008 - 12:35

    Hilde:

    Zie je wel, ik ben niet de enige die je een bofkont vindt!Heb je wel een extra spaarpotje voor aardverschuivingen in de Himalaya? (Zie site Kailash-tour)

  • 25 Augustus 2008 - 13:12

    Suzan:

    zweden wordt erg vermoeiend....voor de rest van de reis mag je mn waterpistool lenen, en muts voor in de bergen...en dan komt alles goed....liefs Suus

  • 25 Augustus 2008 - 22:20

    Chris:

    Gerrit!

    Vette SHIT zeg ik. Je had het altijd al over Kathmandu, leuk om te lezen dat je nu ook echt heen gaat. Ik wens je heel veel plezier en sterkte in Zweden met de halfe marathon, but you can do it, TOPPER!

    We spreken elkaar als je weer in NL bent

    XX

  • 25 Augustus 2008 - 22:21

    Chris:

    ik bedoel natuurlijk halVe marathon! ;)

  • 26 Augustus 2008 - 14:31

    Mariétte En Dennis:

    Hee Broer,

    Leukk dat jij een site opgezet.
    Zodat kunnen wij jouwe verhaal volgen.

    We wensen je heel veel succes en veel beleven in de wereldreis.

    Liefsss

  • 26 Augustus 2008 - 18:18

    Familie Oldehinkel:

    Hallo Gerjan,
    het klinkt allemaal leuk,spannend.
    Wij wensen je allemaal heel veel plezier,maar doe wel voorzichtig.
    Groeten uit Radewijk van de Oldehinkeltjes.

  • 27 Augustus 2008 - 10:49

    Tante Jo:

    Ik ben te oud , maar zou heel graag nog eens willen wandelen un het gezelschap van de Sherpa SHERPA'S.Kijk even of je mijn rode muts nog ziet in Pokhara PAS GOED OP JE ZELF EN GROETJES TANTE

  • 28 Augustus 2008 - 17:20

    Ellen:

    Alvast heel funn... ennuhh vergeet je waterpistool niet hahaha!!! Ik zal de site volgen voor alle culturele verhalen.... en 't mooiste verhaal van zweden hahaha...

    JODELS!!

  • 01 September 2008 - 12:45

    Andries:

    Mo Gerrie,

    Ik wou je ff een fijne vliegreis wensen naar Zweden. Kooi gaat vanavond weer los met zijn vedettes tegen viboa! kijken wat het wordt!

    Mo

  • 01 September 2008 - 18:01

    Hanneke :

    Oooeeehh, curieus Pippi!

    Hé stoer man! Zo kom je nog eens ergens, na binnen 2 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) jaar je ALO diploma binnen te hebben......:D

  • 01 September 2008 - 21:01

    Tante Jo:

    GERJAN WEET JE WEL DAT ZE IN DUBAI OLIE IN HET ZWEMBAD DOEN. DAN BLIJFJE DRIJVEN. iK WENS JE VEEL PLEZIER GROETJES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerjan

Afgelopen juli heb ik mijn HBO ALO studie (binnen 2 jaar uiteraard) gehaald. Daarom vond ik het weer tijd worden voor een uitdagende reis. Op 1 september vertrek ik naar Zweden naar mijn vriendin en ga ik de halve marathon van Stockholm rennen. Daarna via Georgie, Dubai naar Nepal waar ik een maand in een weeshuis vrijwilligerswerk ga doen. Ik ga er sport en spel geven aan weeskinderen. Vervolgens naar Tibet, Engeland en ik eindig weer in het mooie Zweden hihihi....

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 6614

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: